De opdracht:

Een weekend vol feest samenvatten in een video van een paar minuten, dat klinkt makkelijker als dat het daadwerkelijk is. Als je zoveel mooie beelden hebt, ga daar maar eens een keuze in maken. 😉

Hoe hebben we dit project aangepakt?

Een aftermovie van een evenement vereist een andere aanpak in vergelijking met overige, vaak corporate, videoprojecten. Bij een evenementvideo is de voorbereiding minimaal, omdat je de spontane momenten van het evenement vastlegt. Vooraf besloot ik te beginnen met veel korte shots, zodat de kijker binnen enkele seconden een levendig beeld van het feest krijgt. Door deze snelle start willen we de kijker geboeid houden, zodat hij of zij deze video helemaal af kijkt.

Wat het allerbelangrijkste is?
Dat de aftermovie niet alleen de hoogtepunten toont, maar juist de sfeer en het enthousiasme van de bezoekers laat zien. Je ziet vaak dat in aftermovies bijna alleen maar de artiesten in beeld gebracht worden, terwijl het veel belangrijker is om de bezoeker te laten zien. Dat is pas écht een marketinginstrument voor de komende jaren, want dat willen de bezoekers van Lentefeest zelf ook ervaren!




Benieuwd naar een aftermovie voor jouw event?

Duidelijke communicatie

De hoogste kwaliteit.

Scherpe prijs